Strange norwegian food habits + a little taste of Italy
& some drawings from my everyday life.

mandag 7. mai 2012

Monday & comfort food



I have got an email a couple of weeks ago from a girl (ciao Giulia!) who is so lucky to have found the heart of a norwegian BOY! And since I want their love to grow, I am suggesting her to feed it with very fat and very norwegian food! So I am starting this new column, husmannskost, with real easy norwegian recipes. So here it is, Flesk & duppe for you. Happy monday! 


ps. I didnt write how to cook the meat (fry it in a pan until crispy and delicious) and boil the potatoes, but that is because if you are reading my blog I KNOW you already know how to do it :) 

3 kommentarer:

  1. Det må jeg si, flesk og duppe! Det vokste jeg opp med, men har ikke spist det siden jeg var åtte -ti år, tenker jeg. Utrolig delikat måte å vise oppskrifter på!

    Men tenk at vi har vært på fjellet "ditt" da, i Italia! For et sammentreff. Det er nå ganske mange fjell i Italia også, så at vi skulle treffe på akkurat ditt, det var nå ganske stilig. Jeg hadde aldri ville gått inn i den grotta uansett, jeg. Har klaustrofobi. En gang vi var i Grotta del Vento ved Lucca, måtte jeg snu. Jeg fikk tilbake billetten, for de syntes så synd på meg. Fikk pusteproblemer av ren og skjær angst. Ellers har vi spist oss gjennom italiensk meny; B har kokt vaktler i vin, vi har spist skogsdue og kanin. Og asparges, hver dag har vi spist asparges.Og vi har vært på yndlingsrestauranter vi har funnet oss: Osteria'dell teatro i San Piero in Bagno, Sauro på Isola Maggiore, og Osteria'dell Teatro i Cortona. Flere ganger fikk vi retter med en bitteliten sopp som finnes akkurat nå, og som var kjempegod, og risotto med villasparges, og lasagne med trøfler og jeg er faktisk mett enda!

    SvarSlett
  2. He he, jeg har aldri spist flesk og duppe! Det er kanskje mer typisk sørnorsk mat?

    SvarSlett